L'Andorra a Taula deixa 300.000 euros al país

La Unió Hotelera treballa per tornar a organitzar unes jornades gastronòmiques a la primavera

Les 12es jornades gastronòmiques Andorra a Taula, que van tenir lloc del 2 de novembre al 2 de desembre, van aconseguir superar la xifra dels 7.000 menús venuts (concretament 7.004), complint així amb les previsions inicials fixades, tal com ha celebrat el president de la Unió Hotelera d'Andorra (UHA), Carles Ramos. Es tracta d'una xifra de menús lleugerament per sota de la de l'any passat (llavors van ser 7.044), però en canvi l'impacte econòmic que han deixat al país és superior, ja que es passa dels 274.716 euros als 289.078 euros.

Un motiu per explicar aquest increment són els preus dels menús, ja que de mitjana els comensals s'han gastat 32 euros, tot i que n'hi havia d'entre els 22 i els 40 euros. Dels 7.004 menús, el 65% eren de degustació i el 35% tradicionals.

Ramos també ha explicat que la valoració dels clients a les jornades és "entre bona i molt bona". Els restaurants preferits són, per aquest ordre, Can Manel, Minim's, Can Benet, 1940 Restaurant i Plató Restaurant.

Pensant ja en les 13es jornades, la tardor vinent, es tocarà poc el format ja que "la proposta agrada", ha indicat Ramos, i fins i tot hi ha restaurants participants que reben peticions de reserva abans que comenci l'Andorra a Taula. Ara bé, l'objectiu és aconseguir un nombre més gran de restaurants participants (aquest any han estat 32, set més que l'any passat), sobretot a les parròquies altes. "Tenim una important mancança a Encamp", ha reconegut, ja que ara mateix cap establiment està adherit a les jornades. I a Canillo, només un.

Jornades primaverals

D'altra banda, i tenint en compte que la fórmula gastronòmica funciona, la UHA treballa en incorporar aquest model també de cara a la primavera, com es feia fa uns anys. "Creiem que pot funcionar", ha indicat el president de l'entitat, i s'hi està treballant, també per poder-lo encaixar en algun esdeveniment turístic nacional, a l'estil de l'Andorra Shopping Festival.

Ara bé, l'Andorra a Taula de primavera és un projecte que veuria la llum ja el 2020, perquè per a aquest any ja no s'arriba a temps, ha reconegut Ramos.

Tercera edició de la revista Discover Andorra

En un altre ordre de coses, i aprofitant la roda de premsa per fer balanç de l'Andorra a Taula, la UHA ha presentat la tercera edició de la revista Discover Andorra, que se centra en la temporada d'hivern i que té una tirada de 10.000 exemplars.

La directora de la UHA, la Sarah-Jane Giménez, ha explicat que es repartirà a les 5.600 habitacions dels hotels afiliats, perquè els turistes puguin consultar informació sobre esdeveniments i activitats a fer al país durant els mesos d'hivern.