Pintat diu que el referèndum per l'acord d'associació "serà consultiu, no vinculant"

Assegura que Govern ha de deixar de "fer teatre" ja que prèviament s'hauria de modificar la llei del règim electoral

El president del grup parlamentari de Terceravia, Josep Pintat.
ARA Andorra
14/01/2026
1 min

Andorra la VellaJosep Pintat creu que el referèndum anunciat per Govern per decidir si la ciutadania està d'acord amb l'adhesió a Europa no tindrà cap efecte vinculant. En una entrevista a Ràdio Nacional, Pintat ha dit que "s'ha de parar de fer teatre", ja que si finalment hi ha referèndum, "serà consultiu, no vinculant". Perquè tingui aquest caràcter, prèviament "s'hauria de canviar la llei que regula el règim electoral, i això no s'ha fet".

Per tant, Pintat ha recordat que aquest tipus de votacions ciutadanes no estan desenvolupades legalment i que "en un estat democràtic les decisions es prenen dins del marc del dret". A més a més, ha posat en relleu que qui té la competència en matèria internacional és el Govern i, per tant, "un cop signat l'acord, l'estat andorrà quedarà compromès i no s'entendria que es qüestioni l'acte d'un Govern enfront de la Unió Europea".

En aquest sentit, el polític ha aclarit que Andorra "necessita" tenir bones relacions amb la UE, però també ha criticat que, malgrat que la taula de negociació va aixecar-se el desembre del 2023, a hores d'ara encara no s'ha acordat si finalment l'acord serà mixt o no.

stats