Societat08/04/2017

Bossetes de lavanda, gelees i tabac sense químics a la 5a Mostra de productes agrícoles i artesans

Calvó destaca la "innovació" que ofereixen els microproductors del país

Ana

Escaldes-EngordanyBossetes fetes de lavanda, cultivada al país, amb romaní i anís, o Ratassia (Ratafia) de la Carmeta, que consisteix en un reguitzell d'herbes buscades a les muntanyes del Principat, com timó o orenga, i macerades a l'aire lliure amb anís durant l'estiu. Aquest és un exemple dels productes que aquest cap de setmana ofereix una de les 9 paradetes instal·lades a l'Illa Carlemany, per celebrar la 5a Mostra de productes agrícoles i artesans d'Andorra, una marca que impulsa el Govern per donar visibilitat als microproductors del país que respecten una sèries de valors a l'hora d'elaborar els seus productes.

La 5a Mostra de productes agrícoles i artesans d'Andorra, que se celebra aquest cap de setmana a l'Illa Carlemany, es fa sota el paraigües de la marca 'Productes Agrícoles i Artesans', que acompanya les microempreses del país en la comercialització dels seus productes alhora que els ajuda a guanyar visibilitat. La ministra d'Agricultura, Medi Ambient i Sostenibilitat, Sílvia Calvó, i el director d'Agricultura, Landry Riba, han destacat aquest dissabte, durant la inauguració de la Mostra, la capacitat dels microproductors per innovar amb els productes que ofereix el país.

Cargando
No hay anuncios

"Intenten innovar i aporten productes nous en cada edició, això vol dir que són dinàmics i que es reinventen any rere any", ha explicat Calvó. Alguns productors han dut a la fira receptes i productes innovadors, com les bossetes de lavanda, les gelees -que són un tipus de confitures fetes amb el suc de la fruita premsada i barrejada amb llimona i poma-, unes bosses de tabac sense cap additiu químic o productes de cosmètica naturals fets amb plantes del país.

Els reptes per a la marca 'Productes Agrícoles i Artesans', ha enumerat Riba, són "ampliar-ne la visibilitat a través d'aquesta marca col·lectiva, i treballar també la visibilitat en el punt de venda: que el producte local es diferenciï a les prestatgeries dels supermercats dels productes industrials que tenen un volum més gran".

Cargando
No hay anuncios

La mostra repeteix el nombre d'expositors de l'edició passada i compleix, segons han explicat Andreu Invernon, responsable de màrqueting d'Illa Carlemany, les premisses de dinamitzar el centre comercial i de donar suport als productes del país.