Societat 30/04/2024

Els influencers residents es veuran afectats per la nova llei espanyola que els obliga a classificar el contingut per edats

Afectarà aquells que facturin 300.000 euros, els que superin el milió de seguidors en una única plataforma o els dos milions en el global de la seva activitat

ARA Andorra
2 min
Els influencers traslladats a Andorra no escapen de les noves regulacions espanyoles que controlaran la publicitat dels vídeos

El ministre espanyol per a la Transformació Digital, José Luis Escrivá, ha anunciat aquest matí un decret pel qual el país veí regularà l'activitat dels influencers. Tal com informa la televisió pública espanyola, l'objectiu és homologar-los amb la resta d'actors de l'àmbit audiovisual.

D'aquesta manera, Espanya classificarà com a influencers o "usuaris d'especial rellevància (UER)" aquells que facturin 300.000 euros, els que superin el milió de seguidors en una única plataforma o els dos milions en el global de la seva activitat, i que hagin publicat o compartit vint-i-quatre o més vídeos a l'any.

Aquesta mesura ha generat molta polèmica entre diversos creadors de continguts, que asseguren que "va contra la llibertat d'expressió" i que la titllen d'una regulació molt agressiva. No obstant això, a efectes pràctics, s'estan equiparant els drets i obligacions que tenen els mitjans tradicionals, amb els digitals. Tots dos tenen el seu impacte, i internet incideix molt en la gent jove.

Les implicacions més rellevants són que s'haurà de determinar l'edat a partir de la qual és apropiat el contingut de cada creador, a més que es passarà a controlar la publicitat. Bàsicament, es determinarà si aquesta és adequada per al tram d'edat d'aquest contingut, a més de regular la publicitat encoberta.

A més, aquesta mesura afecta a tots aquells influencers que tinguin la seva activitat a Espanya, sense necessitat que siguin residents al país. Això al·ludeix, per tant, a tots aquells youtubers espanyols que van fer les maletes cap al Principat.

Un exemple seria la polèmica que genera a molts països europeus el fet que alguns youtubers amb públic infantil anunciïn cases d'apostes o inversions en criptomonedes, ja que poden influir en molts nens i nenes que encara no tenen criteri per discernir si allò és una bona inversió o les conseqüències que pot tenir. Això ja ha portat altres parlaments a legislar sobre aquestes qüestions.

Totes aquestes qüestions es van imposar a la televisió i altres mitjans amb l'objectiu de protegir els infants de continguts inadequats. I ara, aquestes mesures del país veí, tenen la pretensió de portar aquesta protecció a l'entorn digital.

stats