El Govern llança un nou pla estratègic de compres per impulsar el sector
Andorra la VellaEl ministeri de Turisme i Comerç ha posat en marxa un pla estratègic de compres liderat per Andorra Turisme i la Secretaria d’Estat de Turisme i Comerç, que pretén impulsar la captació del turisme de compres i establir un punt d’inflexió que permeti canviar la tendència a la baixa dels últims anys.
Les empreses Intueri i Cushman & Wakefield seran les encarregades de desenvolupar aquest pla, que s’iniciarà amb l’estudi i posterior diagnòstic del sector comercial i del seu grau de competitivitat. Es tracta de millorar diferents àrees com la comunicació de l’oferta, la diversificació de productes i marques, o l’embelliment dels carrers, així com fer una anàlisi de les diferents zones comercials per augmentar la seva competitivitat.
Concretament, Intueri s’encarregarà de fer la primera part del pla, que se centrarà en la diagnosi i el treball de camp, mentre que després l’empresa Cushman & Wakefield s’encarregarà de marcar l’estratègia d’implementació d’accions de millora a curt, mitjà i llarg termini.
Està previst que les millores que aportarà el pla siguin fruit de la comparació de la situació actual del sector comercial a Andorra amb altres zones comercials d’èxit ubicades principalment en centres de ciutats i amb les tendències i canvis que està experimentant el sector en l’àmbit internacional.
Un altre dels objectius és que aporti valor a la funció que tenen les administracions per fomentar les activitats comercials, així com eines d’especialització, innovació i suport als comerciants, empresaris i als nous emprenedors.
El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, va presentar aquest pla a principis del mes de novembre, i els resultats es donaran a conèixer a finals del primer trimestre del 2016. El projecte comptarà amb la participació dels comuns i caldrà la implicació dels privats, les empreses i les diferents associacions del sector, les quals ja han mostrat una molt bona acollida després de conèixer el pla.
L’avinguda Meritxell ha de ser per a vianants o no?
La remodelació de l’avinguda Meritxell s’ha convertit en un tema històric que no aconsegueix posar d’acord els diferents actors implicats. Més d’una vegada la Cambra de Comerç s’ha mostrat a favor de fer-la per a vianants i fins i tot es va fer un estudi el 2010 que havia d’ajudar a definir la situació.
De nou, durant aquesta campanya electoral ha sigut un tema estrella entre els candidats d’Andorra la Vella. DA s’ha mostrat contundent amb la necessitat de fer-la per a vianants. En canvi, Cd’I+Liberals prefereix tancar l’avinguda al trànsit només en dies de molta afluència. El PS opta per l’elaboració d’un pla consensuat abans de prendre decisions, i finalment SDP és el que menys s’ha pronunciat perquè assegura que no tenen la informació necessària.
El nou equip comunal té ara un gran repte amb aquesta polèmica que sembla no tenir un final.