Publicitat
Publicitat

CiU, PSC i PP avalen que TV3 externalitzi la gestió dels anuncis

Els crítics diuen que s'afavoreix el futur soci privat

La direcció de la Corporació va veure ahir com CiU, PSC i PP li aplanaven el camí perquè externalitzi la gestió de la publicitat de TV3 a un grup mediàtic privat. ERC havia dut una moció al ple del Parlament en què demanava la retirada del projecte, però només va rebre els suports -insuficients- d'ICV, CUP i Ciutadans. "Els grans grups han creat agències per evitar intermediaris. Però la Corporació ho planteja just al revés. Li regalarem a un soci privat la cartera de clients", es lamentava el diputat Sergi Sabrià, en defensar el text de la proposta.

Esquerra comptava, a priori, que podia aconseguir el suport del PSC. De fet, la qüestió ha generat debat intern a la formació i malestar en el sector del partit contrari a alterar el funcionament del servei públic. Maurici Lucena va ser qui va defensar la postura dels socialistes. "No és adequat que el Parlament interfereixi permanentment en aspectes purs de gestió. Hi ha nomenat un consell de govern. Si no estem d'acord amb el funcionament del consell, el Parlament ha de decidir canviar-lo", va argumentar.

Durant la sessió, David Fernàndez (CUP) va suggerir que les pressions empresarials havien tingut pes en la decisió dels socialistes: "Ens sembla que la decisió [de votar en contra de la moció] respon més a interessos que a criteris polítics". També ICV-EUiA, de la mà de la diputada Marta Ribas, s'hi va abonar: "Avui demostrarem si pensen en la ciutadania, que són els propietaris de la televisió, o en qui ha aixecat el telèfon i els ha trucat. A qui defensen, diputats socialistes i també del PP?", va dir abans de la votació. "I no és un aspecte pur de gestió: és de model. La mesura és innecessària, injusta i indigna", va afegir. El partit critica, per exemple, que l'empresa adjudicatària no tingui obligació d'augmentar els ingressos existents.

En un sentit semblant s'expressava Sabrià ("Quants semàfors verds [de diari] té com a retorn?") I fins i tot Jordi Cañas, de Ciutadans, va ironitzar sobre el tema: "Amb tants adhesius semblen Fernando Alonso. Que si «Us estimem», « I love TV3»... Però al final la venen a trossos als amics, que els l'han exigit".

Per defensar la posició oficial de l'equip directiu de la CCMA hi havia Albert Batalla (CiU): "Hi ha un problema a resoldre. No podem deixar que la inèrcia continuï", va declarar. El convergent va recordar que Mediaset i Atresmedia copen el 85% del mercat dels anuncis de televisió i també que TV3 ha passat de facturar 153 milions el 2006 a només 60 milions aquest any. La plantilla, però, recordava aquesta setmana que és el sector televisiu en pes el que ha patit un daltabaix i que TV3 és l'únic operador -a part dels dos gegants- que manté una ràtio d'eficiència positiva (és a dir, que recapta més publicitat que la que li pertocaria per share ).

Els treballadors van rebre amb desànim la notícia. "No ho rebem com que es dóna llum verda a l'externalització d'un servei, sinó que s'ha aprovat la privatització de TV3. Això serà només el primer pas", explicava a l'ARA Núria Amat, presidenta del Comitè d'Empresa de TV3. Fonts de la direcció del PSC, en canvi, declaraven: "Ningú no s'adona que TV3 està en fallida. O es prenen decisions com aquesta o pot acabar com Canal 9".