Publicitat
Publicitat

Planeta Junior desafia Disney

La companyia s’alia amb Dreamworks Animation per convertir en sèries tots els seus films

L’any 2000 Planeta Junior era una empresa que, fonamentalment, distribuïa llicències alienes a la seva cartera de 30 clients. Quinze anys després, ja són presents a tot Europa -menys a Alemanya i el Benelux, per no competir amb el seu soci original, EMTV- i no tan sols mouen productes aliens sinó que impulsen també les seves produccions pròpies. El cas paradigmàtic és Heidi. L’any 2000 van ser responsables de la nova popularització d’aquests vells dibuixos animats japonesos. Tres lustres després, n’han fet una sèrie nova, en animació 3D, que s’ha pogut veure en més de 120 països i ha comptat amb més de 300 productes amb llicència.

La clau de volta del negoci són, cada vegada més, aquests productes associats. Només el 35% dels diners que genera una sèrie provenen de l’explotació dels drets televisius. El 65% restant són productes que exploten la tirada del personatge. Per a Heidi, Planeta Junior està en contacte amb les principals franquícies de roba per treure un parell de col·leccions que espremin l’èxit de la marca alhora que n’allarguin la vida útil.

Un dels últims moviments de Planeta Junior ha sigut aliar-se amb Dreamworks Animation. L’estratègia que han desenvolupat passa per elaborar una sèrie a partir de cada llargmetratge que estreni la productora. I fer-ne directament 78 episodis, en comptes dels 26 habituals, per assegurar que el personatge pot mantenir-se viu en les diferents pantalles al llarg de tot un cicle de tres anys. L’objectiu de l’aliança -plantejada a llarg termini, fins al 2021- és desbancar la totpoderosa Disney com a reina del mercat de l’animació. La primera fita a què aspiren és obtenir el 25% del mercat de llicències d’Europa. Entre les sèries que es treballaran hi ha les adaptacions de Las aventuras del gato con botas, Turbo Fast o King Julien.

Mentrestant, la companyia prepara dues sèries per llançar-les els pròxims mesos. Mutant Busters és una sèrie de 52 episodis d’onze minuts cadascun basada en les joguines del mateix nom. L’escenari és un món postapocalíptic habitat per humans -que conformen la resistència- i mutants. Els gasos tòxics han provocat “The Big Fart” [el gran pet], que ha fet esclatar la Terra. La sèrie és una comèdia que juga amb l’humor gruixut i (moderadament) escatològic. Els últims tres minuts de cada episodi es poden segregar i veure’s a través de segones pantalles, en mode de webisodi o simulant un videojoc. Neox Kidz, del grup Atresmedia -també controlat per Planeta-, serà qui estrenarà Mutant Busters cap a finals d’any.

Oliver Rock és l’altra sèrie pendent d’estrena i que ja ha entrat en fase de producció. Planeta Junior s’ha aliat amb Sony per produir aquest ambiciós xou orientat a preadolescents d’entre 7 i 12 anys, amb actors de carn i ossos. La sèrie, de 26 episodis de 22 minuts, explica les peripècies d’una banda de rock juvenil que viu en els somnis d’un nen. A cada episodi apareix un grup real de rock, Billy Boom Band, que està format pels integrants de La Sonrisa de Julia i que interpretarà tot de cançons especialment creades per a la sèrie (i amb l’objectiu que tinguin vida pròpia, més enllà de la televisió). En aquest cas, s’està en converses amb diferents televisions de pagament per col·locar la sèrie en primera finestra en un canal premium abans de comercialitzar-la en obert en una cadena generalista.

“Aquest és un negoci per il·lusionar-se i en el qual cal mantenir una dosi d’ingenuïtat que és clau”, explica Diego Ibáñez, director comercial de la companyia. “Abans teníem l’abella Maia i la dificultat era col·locar-la en una televisió però, un cop ho aconseguies, ho tenia fàcil per vendre els teus productes. Ara has de trobar idees i marques que enganxin el nen en un entorn molt més competitiu. Necessitem estar molt més a prop del nen i ser capaços de mirar a través dels seus ulls”.

PUBLICITAT
PUBLICITAT