Publicitat
Publicitat

El gratuït ‘20 minutos’ busca comprador i es planteja tancar

El grup noruec Schibsted busca algú a qui endossar les edicions espanyoles de 20 minutos, el seu diari gratuït. La plantilla ho ha sabut aquesta setmana, informada pel comitè d’empresa. Per facilitar la venda, s’emprendrà un pla de retallades que podria afectar uns 50 treballadors dels 150 que té el rotatiu, tal com informa PR Noticias. Sobre la taula també hi ha la retallada general dels sous i, fins i tot, el tancament de les edicions impreses. Aquesta setmana tindran lloc diverses reunions entre l’empresa i els treballadors per saber quines mesures aplicarà l’empresa.

20 minutos és l’únic supervivent dels quatre grans diaris gratuïts -els altres eren Metro, ¡Qué! i ADN - impulsats a Espanya. Quedar-se sense competència no li ha impedit estalviar-se retallades severes en la distribució: de més d’un milió d’exemplars ha anat caient fins als 370.000 que reparteix ara, ja només a Barcelona, Madrid i alguna capital de província. El diari arrossega unes pèrdues operatives de 18,6 milions des del 2011, segons els comptes publicats pel grup editor.

La tímida repuntada del mercat publicitari en aquests primers mesos del 2015 no ha sigut suficient perquè els impulsors de la capçalera confiïn a poder-la fer rendible en un termini breu de temps. El grup també té a la venda la mateixa marca a França. Com en el cas de l’espanyola, va segregar les corresponents empreses en companyies independents per no llastar els resultats generals del grup. De moment, cap grup de premsa, ni espanyol ni internacional, ha manifestat interès per adquirir -probablement a un preu simbòlic- aquesta capçalera.