Publicitat
Publicitat

PAREU MÀQUINES

Tenim dones en llenceria a la portada, ara li expliquem per què

'El Periódico' donava la seva foto de primera plana a un reportatge sobre l''ab crack', una tendència de moda

Una ullada ràpida a la portada d’ El Periódico d’ahir portava a equívocs: ¿publicitat de roba interior femenina? No! El diari donava la seva foto de primera plana a un reportatge sobre l’ ab crack, una tendència de moda consistent a donar la imatge de l’abdomen partit que els experts consideren que fomenta l’anorèxia. Els textos eren pràcticament impecables: experts en diverses disciplines alertant del perill físic, de l’afectació psicològica, qui ho promou, com es propaga per les xarxes, quina relació té amb l’anorèxia, altres tendències que triomfen a les xarxes, una opinió... Si no fos perquè en portada se’ns avisava que hi ha “pares alarmats” i després no en sortia cap parlant, una cobertura d’excel·lent. ¿Calia, per explicar-ho, convertir la plana noble del diari en un catàleg de llenceria? L’ús és justificat, però la primera impressió del lector, sovint la més important, podia dur a la conclusió que era una bona excusa per posar dones en roba interior a la portada.

EL MINISTRE OLÍMPIC

L’actualitat olímpica del dia passava per l’or de Mireia Belmonte. La Razón, un dels mitjans àvids a denunciar la mescla de política i esport quan veuen una estelada a quinze quilòmetres d’un estadi, no s’hi posava per poc: “Espanyoles d’or”, titulava amb les medalles de la nedadora catalana i de la remera basca Maialen Chourraut. Si diumenge, quan Belmonte va guanyar un bronze, el diari atribuïa l’èxit a la seva mare, ahir el responsable de l’or era el ministre d’Educació espanyol: “Méndez de Vigo, el ministre talismà”, titulaven per explicar que l’ambaixador espanyol al Brasil “va assignar al seu superior poders poc menys que taumatúrgics. “Va arribar i la Mireia va guanyar l’or’”. Si en algun esport els falten pilotes, aquí en tenen un.

PUBLICITAT
PUBLICITAT