Publicitat
Publicitat

'Low cost' per pagar la desmesura

No participo de l'eufòria general per les xifres del Prat, perquè són la manifestació de l'èxit d'una aposta que considero equivocada pel turisme low cost . ¿Estaríem pitjor sense aquestes xifres? Sens dubte, però la qüestió no és aquesta, sinó si no estaríem millor havent apostat per un turisme més selecte.

Pel que fa a les connexions transcontinentals, que són les que mereixen celebració perquè faciliten la fixació d'activitats econòmiques d'alt valor afegit, són justament conseqüència de l'èxit de Barcelona en aquesta mena de turisme, com el de creuers (en la mesura que el públic és americà) o el de congressos. Pel que fa als problemes de Barajas, són la conseqüència d'un planejament absurd (la xarxa d'AVE centrada a Madrid i un aeroport amb una de les capacitats més grans d'Europa) més l'esfondrament d'un somni: el manteniment indefinit d'un flux immigratori des de Llatinoamèrica. La preservació del model unificat d'Aena servirà, un cop més, perquè entre tots paguem la desmesura del Gran Madrid.