Societat 03/08/2014

Scalada Mater Natura rep prop de 81.000 espectadors

Francesc Camp ha considerat que s'ha assolit el "format idoni" en relació al nombre de representacions, de places i el tipus d'espectacle amb entrades gratuïtes i únic a Europa

Ana
2 min
Un moment de l'espectacle del Cirque du Soleil Scalada Mater Natura / ANA

Andorra la VellaEl ministre de Turisme, Francesc Camp, s'ha mostrat "molt satisfet" dels resultats obtinguts amb l'espectacle Scalada Mater Natura que aquest dissabte va oferir la darrera de les seves disset funcions. Camp ha admès que els gairebé 81.000 espectadors rebuts estan "molt per sobre" de les previsions inicials i que l'ocupació mitja del 95% amb més places disponibles és un "repte important".

Segons les dades d'Andorra Turisme, un 60% de les localitats assegudes s'han venut a través d'allotjaments turístics, agències de viatges i operadors turístics. La resta s'han venut a través del portal d'internet. Pel que fa a les entrades gratuïtes de peu, han estat adquirides en un 68% per visitants espanyols, un 16,5% d'andorrans, un 11% francesos i, en menor percentatge, russos, anglesos, belgues o nord-americans, entre altres.

Com a punts que han afavorit l'èxit d'aquesta segona edició, el titular de Turisme ha assenyalat les millores realitzades en el sistema de reserva i venda d'entrades, però també la climatologia.

Amb aquestes dades sembla doncs difícil poder millorar almenys quantitativament. S'ha assolit el "format idoni", ha afirmat Camp, es podria fer més dies o amb més espai, però des d'Andorra Turisme no volen anar més enllà dels 2,7 milions de pressupost i remarquen que són espectacles que s'han de veure de prop".

Així, al setembre tornaran a començar les negociacions per preparar el retorn del Cirque du Soleil, sense "massa canvis", ha indicat Camp. Es pot valorar incrementar les entrades de pagament si el sector hoteler es fa càrrec de la seva distribució, es poden plantejar productes de marxandatge per augmentar els ingressos, però es mantindrà el concepte d'espectacle "gratuït i únic a Europa", ha destacat el ministre. "El fet de ser gratuït té molta força, no crec que canviem, podríem perdre un percentatge de gent i tornar a nivells molt baixos", ha augurat.

Un altre repte rau en el contingut de l'espectacle. D'entrada hi ha un 30% de persones que repeteixen de l'any passat i si el primer any es va potenciar l'oferta turística del país, el segon ha mostrat la natura del Principat. "Es fa més difícil trobar algun altre punt positiu del país per anunciar", ha reconegut Francesc Camp, però els creadors del Cirque du Soleil coneixen cada cop més el país i estan acostumats a ser cada cop millors.

De cara a la tercera edició les negociacions són aparentment "més fàcils", ha admès Camp. Hauran de seguir de prop el contracte amb Port Aventura encara que consideren que "al final no ha tingut massa repercussió perquè són ofertes molt diferenciades".

stats