Cultura 29/11/2021

Tiësto, Afrojack, Martin Garrix, Don Diablo i Timmy Trumpet entre d'altres caps de cartell de l'Andorra Mountain Music

Entre el 5 de febrer i el 5 de març

M.F.
4 min
Un instant de l'actuació de Don Diablo a l'Andorra Mountain Music.

Andorra la VellaL'Andorra Mountain Music comptarà amb les actuacions de Tiësto, Afrojack, Martin Garrix, Don Diablo i Timmy Trumpet. Aquests concerts tindran lloc entre el 5 de febrer i el 5 de març i es duran a terme a l'estadi comunal d'Andorra la Vella. Tal com ha posat en relleu el ministre de Turisme i Telecomunicacions, Jordi Torres, es volia fer itinerant entre les estacions d'esquí, però aquestes van manifestar el seu "neguit" que disposar d'aquests espais no els fes minvar l'afluència de turistes i per aquesta raó s'ha optat per la capital i un indret que es considera que reuneix les condicions per encabir aquest tipus de festival. L'aforament serà d'unes 5.000 persones, una xifra variable en funció de les condicions sanitàries.

El ministre ha destacat que l'objectiu d'aquesta nova edició, després de la de l'estiu, és "millorar el posicionament a l'hivern amb una oferta lúdica de primer nivell"; treballar perquè l'experiència 'd'après-ski' del país sigui un referent al sud d'Europa; generar visites i pernoctacions al país fent que s'incrementi la despesa mitjana per visitant; incrementar la satisfacció del visitant i complementar i diversificar l'oferta turística. En aquest sentit, ha manifestat que el festival es farà en una època en què habitualment ja arriben molts turistes al país i que, per tant, la voluntat és que hi hagi "una despesa mitjana més elevada" i potenciar la qualitat per sobre de la quantitat. En aquest sentit, ha recordat que l'Andorra Mountain Music celebrat a l'estiu va obtenir una ocupació mitjana del 83,5%, i que un 61,7% de públic va ser internacional. A més, un 86,2% dels assistents van manifestar que el festival era el principal motiu de la visita al país i un 82,4% van mostrar interès per tornar a Andorra a l'hivern.

Torres ha manifestat que es farà a Andorra la Vella amb la voluntat que pugui ser itinerant i en aquest sentit el director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha afegit que és "la primera vegada que es fa un festival d'aquest calibre a l'hivern" i que, per tant, un cop finalitzi s'analitzarà on es podrà ubicar en altres edicions. La cònsol major d'Andorra la Vella, Conxita Marsol, ha defensat que l'estadi comunal és "un bon indret" i ha recordat que anteriorment ja havia acollit concerts de gran format. "És un projecte de país i com a capital ens agrada ser-hi, a més posiciona Andorra la Vella com a centre de grans esdeveniments".

El cartell

Per a aquest festival, que promou Live Nation i del qual Andorra Turisme, Andorra la Vella i Crèdit Andorrà en són patrocinadors, s'ha escollit alguns dels DJ més consagrats de la música electrònica. D'aquesta manera, la primera proposta serà la de Tiësto, el 5 de febrer. D'aquesta manera els espectadors podran veure l'artista que ve avalat per sis àlbums d'estudi i per haver guanyat un Grammy al millor remix per la cançó 'All of me' de John Legend. El 12 de febrer serà el torn d'un altre guanyador dels premis Grammy: Afrojack, que es manté a la llista top 10 dels 100 millors DJ del món per sisena vegada. El 19 de febrer serà el torn de Martin Garrix, que des del 2013 suma més de 27 senzills i un àlbum d'estudi, i que ha creat juntament amb U2 la cançó de l'Eurocopa. El 26 de febrer serà el torn de Don Diablo, que repeteix en el Mountain Music després de ser-hi a l'estiu. Pioner de la música dance, el passat mes de setembre va publicar el seu tercer àlbum d'estudi titulat 'Forever'. I l'encarregat de tancar l'Andorra Mountain Music Winter Edition, el 5 de març, serà Timmy Trumpet. El senzill 'Freaks', premiat amb discos multiplatí és tot un èxit amb més de 500 milions de reproduccions.

Les entrades tindran dos preus diferents i així les de Tiësto i Martin Garrix costaran 60 euros més sis de costos de gestió i la resta de concerts tindran un cost de 50 euros més cinc de gestió. Es treballa perquè els hotels i també les estacions puguin oferir paquets i cal destacar que els clients de Crèdit Andorrà, fruit de l'acord de col·laboració, podran gaudir de la venda anticipada durant 48 hores a partir de dimecres a les sis de la tarda, abans no es posin a la venda a les plataformes habilitades: el microsite d'Andorra Turisme i Ticketmaster.

També hi ha canvis, respecte de l'estiu, en els horaris. D'aquesta manera, l'obertura de portes serà a les sis de tarda quan hi haurà una primera actuació. A tres quarts de nou està prevista l'actuació principal i cap a les deu de la nit hi haurà un darrer DJ per poder tancar portes a les dotze. Tal com ha exposat Budzaku, d'aquesta manera es dona resposta a les persones que demanaven més temps després de l'actuació principal per menjar o beure. I és que el recinte comptarà amb una zona de restauració a més d'una zona VIP.

Pel que fa als protocols Covid, a hores d'ara s'exigirà un certificat de vacunació, una prova PCR, TMA o test d'antígens negatius i la mascareta serà obligatòria. De totes maneres, s'espera que les mesures puguin ser "més lights" tal com ha comentat Budzaku.

Tal com s'ha comentat, el format d'aquesta edició va a càrrec de Live Nation, que s'encarrega de tota la part logística. Andorra Turisme aportarà un milió d'euros i Andorra la Vella 200.000 a més de l'estadi. Crèdit Andorrà, com s'ha esmentat, és un altre patrocinador. El president de Live Nation Espanya, Pino Sagliocco, ha manifestat que Andorra "té l'oportunitat de liderar" les destinacions de neu d'Europa, ja que "ningú té un après-ski com Andorra". En aquest sentit, ha afegit que l'estiu "va ser un petit experiment i ara es dona un cop d'efecte que deixarà fora de joc la resta d'estacions" europees. "No tinc cap dubte que hi haurà un abans i un després" d'aquesta cita, ha remarcat. Des de Crèdit Andorrà, el director Comunicació Corporativa, Màrqueting i Nous Canals, Joan R. Mas, ha destacat el suport de l'entitat a festivals musicals i considera que ara es fa "un salt qualitatiu important" i diferencial creant un producte d'un "alt valor afegit a l'hivern". També ha defensat que la cultura ha de ser "un vector més" per a la dinamització de l'economia del país.

Cirque du Soleil

D'altra banda, i qüestionat sobre l'arribada aquest estiu vinent del Cirque du Soleil, Budzaku ha destacat que hi ha "la gran sort" que ja s'havia "pactat i definit tot" fa dos anys i que en un "80% l'espectacle està pràcticament fet". Ara al desembre s'ha de començar a parlar dels detalls per al 2022, amb la vista posada al mes de juliol. "En un 99,9% tindrem Cirque du Soleil al juliol sempre que el virus estigui controlat", ha remarcat.

El ministre de Turisme i Telecomunicacions, Jordi Torres i el director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació.
stats