Publicitat
Publicitat

PEU AL FERRO

El futur de Sainz pot ser a Renault

La prevista i confirmada continuïtat de Kimi Räikkönen a Ferrari barra el pas a canvis importants en la configuració de la graella dels GP de F-1 per a l’any vinent. Tot i que fa uns dies des de l’òrbita de Red Bull van anunciar que Carlos Sainz seguirà amb ells la pròxima temporada, no és del tot segur que el futur del pilot madrileny segueixi vinculat a la marca de begudes energètiques.

Sainz va entrar d’esquitllada en aquesta estructura fa un parell de temporades. L’equip de Faenza no volia tenir inicialment dos pilots tan joves com ell i Verstappen. La necessitat d’acumular punts, i per tant diners, els aconsellava apostar per algú amb més experiència, combinat amb un pilot de menys edat. Però, finalment, l’empenta del patrocini de Cepsa -que no és que fos gaire gran- va ajudar-lo, sobretot tenint en compte que l’holandès era el preferit inicial de l’equip. Enguany ja no compta amb aquest suport, però té l’argument de les seves actuacions, molt ben valorades per tothom. La jugada els ha sortit molt bé, ja que tant l’un com l’altre han acreditat unes aptituds magnífiques.

Els Toro Rosso portaran motors Renault el 2017, com els seus germans grans, els Red Bull. A Renault volen contractar el pilot espanyol, com sigui. Són conscients de la seva projecció i de l’ajuda que els donaria la filial espanyola de la marca, molt important per al conjunt industrial de la firma. Les floretes que tot un mite com Alain Prost -sempre vinculat a Renault- li ha dedicat recentment no són gratuïtes. I, a més, al pare del pilot, el bicampió mundial de ral·lis, li faria gràcia que el seu fill quedés vinculat a un equip amb tanta història, que ha d’anar a més per recuperar el prestigi del passat i en el qual ell va començar al volant d’un modest R5. Sainz podria convertir-se en moneda de canvi. A Toro Rosso estarien disposats a alliberar-lo del contracte que tenen amb ell a canvi d’una bona rebaixa en el preu dels motors del 2017.

Aquesta seria una bona sortida que li permetria fer camí al marge de l’ombra de figures consolidades per Red Bull com Ricciardo i, actualment, el mateix Verstappen, que no li donen opció a pujar al cotxe que ell voldria, el que signa Adrian Newey.

Però si això passa, caldrà tenir paciència, ja que l’any vinent potser el Renault encara no serà un cotxe guanyador. Però el 2018 podria ser que sí, i aleshores tindrà l’opció d’intentar repetir els èxits d’Alonso -el seu ídol- amb la casa francesa.

Històries de superació esportiva