Publicitat
Publicitat

PAREU MÀQUINES

El mal perdre de Vocento en el concurs de la TDT

El grup Vocento està de morros perquè Madrid no els ha donat un canal de TDT. En un editorialet titulat “A alguns sempre els hi toca” escriuen: “Repartiment sense excessives sorpreses dels nous canals de TDT. Mediaset i Atresmedia, tant és que juguin en contra, sempre guanyen, la qual cosa resta emoció a la contesa. Fora d’això, subtil joc d’equilibris. O de compensar sense que es noti”. La irritació els fa oblidar també que a ells potser no els hi toca sempre, però sí bastant-sovint-tirant-a-molt. Com quan Aznar els va donar una de les dues primeres TDT, en un concurs en què l’altre vencedor -visca la pluralitat i l’equilibri territorial- era El Mundo. O quan el PP va canviar la llei ad hoc perquè poguessin recuperar l’aval de 19 milions d’euros que havien dipositat pel canal. O quan van tancar la televisió que s’havien compromès a fer i, en comptes de recuperar la llicència, es va permetre que fessin caixa rellogant el múltiplex a Intereconomía o MTV. O quan les comunitats del PP -la Rioja, el País Valencià, Múrcia- van començar a repartir canals autonòmics i Vocento va sucar en cada plaça. O quan van poder emetre a València pel múltiplex de Canal 9 a un preu tan rebentat que, fa dos anys, els reclamaven que, juntament amb la Cope, paguessin 8 milions d’euros per la diferència. O quan es va canviar la llei per a ells de forma que un mateix accionista pogués tenir més del 50% d’una televisió estatal (i així van poder vendre part de les seves accions de Telecinco a Mediaset i embutxacar-se 276 milions). Etc, etc, etc.

El diari no es pot queixar, com es veu. Però l’editorialet reflecteix la tensió de l’equip directiu actual, que, just en aquesta ocasió, no ha pogut capitalitzar davant dels inversors la presumpta influència del diari.