Publicitat
Publicitat

MOTOR - FÓRMULA 1

Hamilton tira d’orgull local per prendre la ‘pole’ a Rosberg

Els Mercedes dominen la sessió i Ferrari cau al cinquè i sisè lloc

L’ascendent dinàmica dels últims Grans Premis havia anat portant Nico Rosberg a fer càlculs, a revisar sensacions i ritmes, pensant a retallar els deu punts -o gairebé- que el separen del primer lloc de la classificació, que pertany al seu company d’equip Lewis Hamilton. Però aspirar a fer-ho a Silverstone, com a mínim a la qualificació, va acabar sent massa agosarat. Tot i dominar bona part de la sessió, l’alemany va haver de conformar-se amb el segon lloc perquè la pole tornarà a ser per al britànic, que va trobar en el suport del seu públic l’escalf necessari per superar els petits problemes amb el canvi que arrossega durant el cap de setmana. Amb tot, el domini dels Mercedes, que van fer el millor registre en els primers cinc minuts de la Q3, continua sent rotund.

Inabastable per a la resta, de fet. Des de la segona fila sortiran els Williams de Felipe Massa i Valtteri Bottas, mentre que en el cinquè i sisè lloc hi haurà els Ferrari de Kimi Räikkönen i Sebastian Vettel, que va veure’s frenat en la seva volta ràpida. L’espanyol Carlos Sainz, amb el seu Toro Rosso, va aconseguir el vuitè lloc, transmetent sensacions fiables durant tot el matí.

Fernando Alonso, d’altra banda, ni tan sols va poder superar la primera crono i sortirà 17è. Un lloc, però, que fins i tot va celebrar. “Sé que sona contradictori, però ha sigut una de les millors classificacions, hem millorat bastant. Mai havíem estat a 1.5 dels Ferrari, per exemple”, va declarar, queixant-se de la falta de potència i estabilitat del seu cotxe. L’asturià continua insistint que el que li queda per afrontar és “una carrera llarga de deu tests”.

La frustració de l’asturià va sumar-se a la dels càstigs al revolt 9. Els oficials del circuit ja havien avisat que tindrien “tolerància zero” en aquell gir, després de detectar que la majoria dels cotxes sortien del traçat abans d’encarar una llarga recta posterior. Es van invalidar tots els registres de la volta en curs si el monoplaça treia les quatre rodes de l’asfalt, i pràcticament tots els pilots ho van patir i van veure interromput el seu ritme de carrera. Els stewards mantenen l’amenaça de cara a la carrera, en què avisaran primer i sancionaran si hi ha reiteració.