PAREU MÀQUINES

Irene Montero es deixa cremar a la foguera de les vanitats

La ministra es presta a publicitar marques de roba de la seva sessió fotogràfica

Irene Montero entrevistada a Vanity Fair. El dubte és, sempre, si les entrevistes a polítiques d'aquestes publicacions considerades femenines trenquen els esquemes testosterònics imperants en aquest món o, al contrari, perpetuen clixés i segueixen encasellant les dones. Probablement les dues coses alhora, encara que sembli contradictori. Però les preguntes que se li fan a la ministra no són les que li farien a un polític home. I, en tot cas, el grinyol definitiu ve amb la sessió de fotos. I, més en concret, amb els peus de foto: "La política i dona del vicepresident Pablo Iglesias llueix vestit de Maje i abric oversize de llana de Mango" o "La titular d'Igualtat vesteix jersei i pantaló de Woman per a El Corte Inglés i botins de pell de Mango". És estrany que un càrrec públic es presti a fer de maniquí per a una roba que gaudirà de publicitat a la revista quan s'esmenti. Al capdavall, vanity fair vol dir fira de les vanitats. Però compte que no acabi sent una foguera.

Gos no menja gos

"Anticorrupció investiga ja la presumpta connivència de Villarejo amb periodistes", explica l' Abc. Però, més enllà de citar la Fiscalia Anticorrupció per dir que s'apunta a "determinats professionals del periodisme" i "determinats mitjans de comunicació", el diari no dona ni un sol nom de periodista o mitjà de comunicació. D'acord que la Fiscalia no els assenyala, però seria fàcil dir –com a context– quins noms i mitjans s'han vist esquitxats en aquest afer. Público va explicar ja l'any passat que Daniel Montero, Esteban Urreiztieta, Eduardo Inda i Alfonso Rojo, per exemple, estaven sent investigats per l'Audiència Nacional per haver cobrat presumptament de l'excomissari. No era tan difícil. O potser sí: dos d’ells han publicat en el passat precisament a l’ Abc.