Societat 30/12/2018

Spotify a les aules

Educació adquireix 650 llicències perquè els alumnes puguin estudiar música en línia

C. G.
2 min
Una aula de l'escola andorrana amb alumnes utilitzant l'iPad. / M. M.

Andorra la VellaEl ministeri d'Educació ha adquirit aquest curs escolar 650 llicències de la plataforma de gravació d'àudio Soundtrap, que fa tot just un any va comprar Spotify. Es tracta d'una aplicació que treballa completament al núvol i que permet interaccions musicals amb gent d'arreu del món. El projecte l'ha encapçalat Santi Casas, professor de música a l'escola andorrana de la Massana i Canillo, que defensa els beneficis d'aquesta plataforma, ja que es pot utilitzar des de tots els dispositius (ordinadors, telèfons mòbils i tauletes), té una interfície "molt orientativa" que en facilita l'ús per part dels alumnes i permet "experimentar amb un banc enorme de mostres" i d'instruments.

El projecte de portar Soundrap a Andorra es va començar a gestar l'any passat, amb una prova pilot realitzada a alumnes de l'escola de la Massana dins de l'assignatura de música, la qual va donar "uns resultats molt satisfactoris" i fins i tot va permetre interactuar amb un centre escolar de l'Argentina, ha explicat Casas.

Paral·lelament, el professor i també músic va presentar el projecte a l'àrea de Desenvolupament Tecnològic Educatiu del ministeri d'Educació, que va trobar interessant la iniciativa i va decidir tirar-la endavant a la resta de centres escolars. Va oferir formacions en la plataforma Soundtrap als departaments de música de primera ensenyança dels tres sistemes educatius

Aquest curs escolar els mestres de tota l'escola andorrana ja tenen a la seva disposició Soundrap per utilitzar-lo a les classes. Els alumnes poden treballar en un estudi de gravació en línia i un banc de mostres que "s'actualitza diàriament" i que permet tenir a l'abast instruments que serien molt cars d'adquirir a l'aula. Així mateix, possibilita als infants i joves "crear cançons des de zero", així com treballar-les de manera conjunta amb persones d'arreu del món, explica Casas. Per posar un exemple, es pot crear una melodia des d'Andorra i contactar amb un cantant de la Xina perquè hi posi la veu.

De moment, la resposta està sent "molt positiva", tant per part dels professors com dels mateixos alumnes. El fet d'aprendre coneixements musicals d'una manera poc convencional i a través, per exemple, dels seus iPads, és "mol motivador", exposa Casas. A més, el projecte s'adapta perfectament al treball per grups cooperatius que es fomenta des del Permsea (el Pla estratègic per a la renovació i millora del sistema educatiu andorrà).

El cost unitari de cada llicència és de 3 euros, i sumat a les formacions, la inversió que ha fet el ministeri és de 3.229 euros. L'objectiu, ha avançat Casas, és consolidar aquesta eina musical durant el curs actual, per anar ampliant les seves possibilitats els propers anys.

stats