Publicitat
Publicitat

'Càmera i acció' a la 3a edició de l'Ull Nu

El III Festival Audiovisual de Joves Creadors dels Pirineus comença amb rècord de participants

Aquest divendres es va celebrar la inauguració de la tercera edició del Festival Audiovisual de Joves Creadors dels Pirineus, Ull Nu, el concurs per a creadors audiovisuals menors de 35 anys d'Andorra, Aquitània, Aragó, Catalunya, Llenguadoc-Rosselló, Migdia-Pirineus, Navarra i País Basc. Les projeccions de les categories de publicitat i animació al Centre de Congressos d'Andorra la Vella van fer preveure un èxit d'aquesta edició, en triplicar el nombre d'espectadors del divendres d'obertura de la passada edició -40 la del 2014, per 130 enguany. Per aquest motiu, una de les organitzadores del festival, Stefanie Ruano, ha fet una valoració molt positiva de l'arrencada i celebra que el festival sigui cada vegada més conegut. Aquest dissabte se celebra la segona jornada, amb les categories de videoart, documental, videoclip, temàtica esportiva, i el plat fort, ficció. També es procedirà al lliurament dels premis escollits pels membres del jurat, Javier Fesser, Céline Piementel, Eduard Ruano i Daniel Arellano.

"Més que superar el nombre d'espectadors volem que l'ambient sigui una festa i els que hi hagi s'ho passin bé, que gaudeixin dels audiovisuals que es projecten i sigui una festa de la cultura", ha explicat Ruano, poc abans de presentar la segona jornada d'aquesta edició de l'Ull Nu i les categories d'aquest dissabte. La membre de l'organització ha celebrat que els visitants s'ho estiguin passant "força bé". També el jurat que, aquest dissabte al matí ha tingut temps per conèixer el Principat, acompanyats de l'organització.

Segons Ruano l'èxit d'aquesta tercera edició radica en l'obertura dels territoris recollits en les bases permesos pels participants a ciutats com Barcelona, Bilbao i Burdeuax, "que són ciutats molt actives, audiovisualment parlant, on hi ha una oferta molt àmplia de cinema, periodisme, publicitat i això ha fet que creixés la importància quantitativa de les obres rebudes". Les sis seleccionades de cadascuna de les categories competeixen aquest dissabte pels premis patrocinats pel Consell General, la Comissió Nacional Andorra per a la Unesco, la Universitat d'Andorra, Carnet Jove Andorra, Infiniti-Becier Vehicles i el Centre Andorra Sostenible.

Pel que fa a la presència estrangera s'ha fet notat aquest divendres des de primera hora, amb visitants, per exemple de França, aliens als candidats que "vénen interessats pel festival". L'objectiu és sobrepassar la xifra de 700 espectadors de l'any 2014 i que el públic gaudeixi de l'oferta. De moment, com explica Ruano, l'auditori -que col·labora votant per atorgar el Premi del públic- es mostra "crític", mantenint-se en silenci quan no agrada una obra i aplaudint en "sentir-se sorpresos, emocionats o divertits pel que veuen".

El Festival de Joves Creadors del Pirineu, organitzat pel col·lectiu Ull Nu, el Comú d'Andorra la Vella, patrocinat pel Govern d'Andorra i amb el suport d'Andorra Turisme cada vegada és més conegut. L'organització celebra que, a més, els guanyadors passegin els 'laureus' -una mena de logo que identifica la selecció o premi en un festival audiovisual al principi de les obres o als seus cartells- de l'Ull Nu arreu del món, quan es passegen per diferents festivals. La Alfombra Roja, obra guanyadora de la categoria documental la passada edició, va portar el nom d'Ull Nu i Andorra fins i tot als Goya espanyols, on va ser nominada com a finalista l'edició 2014.