Economia 20/12/2016

Camp celebra la nova marca Andorra impulsada per la CEA

"Que s'impulsi des d'una patronal o des del Govern poc importa, l'important es coordinar-se", ha plantejat el ministre

Ana
1 min
El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, durant la roda de premsa d'aquest dijous

La Seu d'UrgellAquest dilluns la Confederació Empresarial Andorrana (CEA) anunciava una iniciativa pròpia per impulsar la marca Andorra, amb l'objectiu de donar força a país i inicidir en les seves virtuts. El ministre de Turisme, Francesc Camp, ha valorat de manera "positiva" aquest projecte. Davant les crítiques arribades per part del president de la CEA, Xavier Altimir, en relació al fet que hauria d'haver estat el Govern qui s'hagués posat al capdavant de la iniciativa, ha plantejat que "que s'impulsi des d'una patronal o des del Govern, poc importa", sinó que "l'important és coordinar-nos i potenciar la marca Andorra". No obstant això, ha reconegut que la marca Andorra estava dins les demandes que la CEA els va plantejar ja fa un any.

Camp ha assegurat que des del Govern i des d'Actua ja s'han fet accions per potenciar la marca Andorra, sobretot des de la vessant econòmica, tot i que "queda camí per recórrer", ha afegit. Quan la CEA tingui tota la informació que estan recopilant mitjançant enquestes, "serà molt útil" i plantejarà "accions possibles" a tirar endavant.

D'atra banda, i també contestant a la patronal, que considera que la 'crisi BPA' ha fet perdre reputació al país, el ministre ha assegurat que la imatge que tenen els turistes d'Andorra no ha quedat perjudicada, "si no, no tindríem els creixements que tenim". Per tant "no hi ha hagut un efecte negatiu", tot i que aquesta crisi sí que ha tingut un impacte entre els inversors i empresaris. En aquest sentit, "hem tingut increments, però potser haurien pogut estar més elevats", ha conclòs.

stats