Publicitat
Publicitat

Atresmedia tornarà a lluitar pel públic masculí amb el canal Mega

Oferirà documentals, cinema, esports i sèries a partir de l’1 de juliol

Ahir s’acabava el termini per presentar-se al concurs de llicències de TDT convocat pel govern central, però Atresmedia ha començat a fer via i, des de l’1 de juliol, tindrà un nou canal. Es tracta de Mega, que s’adreça a un públic masculí i recull d’alguna manera el testimoni de Nitro i Xplora, dos dels canals que va haver de tancar per una sentència del Tribunal Suprem que va anul·lar nou concessions de TDT. El grup d’Antena 3 i La Sexta podrà obrir aquest nou canal gràcies al fet que ha arribat a un acord amb Mediapro, que li permetrà recuperar la freqüència que té cedida a la productora catalana perquè hi emeti GolT. Les dues empreses han pactat, doncs, avançar un retorn del canal de TDT a Atresmedia que estava previst inicialment per al 31 de desembre.

Mega serà un nou canal destinat al públic masculí a partir de 25 anys, i la seva oferta inclourà sèries internacionals, formats d’actualitat i investigació, documentals, programes factual, grans esdeveniments esportius i cinema. Per a l’estrena, el canal té previst emetre les sèries documentals Cosmos i Un mundo en guerra, que fins ara no s’han pogut veure a Espanya en obert. Sèries com Justified i Bonnie and Clyde i programes com Locos por los coches o Empeños a lo bestia també formaran part de l’oferta d’aquesta nova cadena.

La lluita pel liderat

D’aquesta manera, Atresmedia podrà competir pel públic masculí contra l’altre gegant del duopoli, Mediaset, que té en marxa el canal Energy (que aquest mes de maig acumula un share mitjà de l’1,5%). A més, la divisió televisiva de Planeta aconseguirà reduir la diferència de canals respecte de la seva màxima rival. Fins ara Mediaset tenia dues ofertes més, però a partir del juliol ja només tindrà una cadena més. Aquest desequilibri ha fet que, des de l’apagada, Atresmedia hagi sigut incapaç com a grup d’aconseguir un lideratge mensual a Espanya (com sí que va passar entre el novembre del 2013 i l’abril del 2014).

El conseller delegat d’Atresmedia, Silvio González, ja havia anunciat diverses vegades que el grup tenia intenció de recuperar la llicència de GolT a finals d’aquest any, especialment després que la sentència del Suprem afectés tres dels seus canals. Paral·lelament, Atresmedia aspira a quedar-se dos dels sis canals de TDT que el govern espanyol treu ara a concurs (un en alta definició i un en baixa). Mediaset, Vocento, Prisa i 13TV han anunciat també les últimes setmanes la seva voluntat d’acudir al concurs, que el govern ha d’adjudicar abans de sis mesos a partir d’ara.

Mediapro, en canvi, no s’ha presentat al concurs, segons ha pogut saber l’ARA. Un cop examinades les clàusules, els analistes de la companyia posaven en dubte la viabilitat econòmica del projecte i algunes de les seves característiques tècniques. D’aquesta manera, l’empresa catalana es concentrarà en la televisió de pagament i en el desenvolupament de continguts.

GolT deixa la TDT però seguirà a internet

GolT deixarà la TDT però Mediapro mantindrà el canal a través de TotalChannel, la plataforma de televisió per internet. Mentrestant, el grup prepara la sortida de BeIN, un nou canal esportiu que s’inaugurarà l’1 de juliol a les plataformes de pagament. La companyia estudia promocionar BeIN oferint-lo un o dos mesos als actuals abonats de GolT. D’altra banda, Mediapro iniciava ahir accions legals contra el portal Hispanidad.com, per haver vinculat la companyia amb les detencions practicades en l’entorn de la FIFA per uns suposats casos de corrupció. “És una informació injuriosa”, assenyalava Mediapro en un comunicat.