Opinió 19/12/2014

Anem de compres?

El país ha hagut de diversificar les seves accions i fer-se atractiu per als nostres visitants

1 min

Aquesta frase tan banal, fins no fa molt, no ho era tant. Immersos en una crisi econòmica profunda, anar de compres era quelcom a evitar. La situació, tots la coneixem, per una raó o altra, tots l'hem patit. Ara que el 2014 està arribant a la seva fi és un bon moment per determinar si ens estem recuperant o no.

La nostra economia se sustenta gràcies als nostres veïns. Quan Espanya patia de valent, Andorra va haver de redefinir el seu concepte de país de 'compres'. El país ha hagut de diversificar les seves accions i fer-se atractiu per als nostres visitants. Avingudes comercials noves, accions de promoció. Bàsicament posar en marxa accions de publicitat i actes de promoció. Un camp que ni tan sols interessava gaire abans de la crisi.

Avui, si be és cert que Espanya s’està recuperant econòmicament, i que l’afluència de turistes torna a anar en augment, la seva manera de consumir ha canviat dràsticament. Per mal però sobretot per a bé nostre, volen experiències noves de compra. El preu ja no és 'tan' important. Ha d’haver alguna cosa més al darrere, fidelitzar és la clau. Invito, doncs, a tots els propietaris de comerços, tant si es troben en un eix comercial principal o no, a reflexionar sobre com dinamitzar-se.

Esdeveniments com l'Andorra Shopping Festival són petits exemples a seguir i sobretot aprofitar per donar-se a conèixer. Obrir la porta de la botiga i que compri qui entra ja és aigua passada.

stats