Publicitat
Publicitat

Incidència Som Televisió

Andorra Telecom demana disculpes i assegura que la incidència està resolta en la "majoria del territori"

Ha afectat 2.000 dels 12.000 clients del servei i es continua treballant en una solució definitiva

El director general d’Andorra Telecom, Jordi Nadal i el director tècnic de la parapública, Joan Marc Lauga, han explicat aquest diumenge que l’avaria que va afectar 2.000 dels 12.000 clients de Som Televisió des d’aquest dimarts a la tarda –la majoria dels quals residiria a Sant Julià de Lòria– per problemes amb els descodificadors està “resolta en la major part del territori”. La companyia s’ha vist obligada a demanar disculpes als usuaris que afectats per haver apagat o engegat els seus descodificadors gestionats per un maquinari que funcionava de manera incorrecta. Des d’Andorra Telecom ha reconegut que “en aquest moment encara es produeix una afectació parcial en determinades àrees geogràfiques molt acotades, una situació que hauria de quedar resolta en les pròximes hores”. Nadal ha declarat a Andorra Televisió que la companyia s’està plantejant fer una compensació econòmica individualitzada depenent de l’afectació que hagi patit cada client.

Els responsables d’Andorra Telecom han insistit que hi ha dos equips treballant durant les darreres 48 hores per resoldre el problema i han recomanat els seus clients que “no desconnectin el descodificador encara que la televisió no estigui en funcionament”, perquè aquesta acció provoca que es repeteixi el problema. El focus del problema rau en un maquinari que assigna el senyal als descodificadors en el moment de posar-se en marxa i que ha estat transmetent de manera errònia bloquejant l’operació.

Des de la parapública han recomanat que aquells que es vegin afectats per l’avaria reinicien el descodificador i esperin fins a 40 minuts per recuperar la connexió. En cas de no recuperar el senyal, Andorra Telecom ha demanat que els clients telefonin al 115 per deixar-ne constància.

Per a solucionar el problema urgentment Andorra Telecom ha “instal·lat maquinari de control en les rutes que distribueixen el senyal per tot el territori o la desviació cap a rutes alternatives, fet que ha produït en algun moment la saturació de les línies com a efecte col·lateral”.