Societat 13/10/2016

L'Andorra Shopping Festival convertirà el país en una "festa de l'Aire"

És previst que el Principat rebi uns 334.000 visitants durant l'esdeveniment

Ana
2 min
El gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació de l'Andorra Shopping Festival

Andorra la VellaEl pont de Tot Sants, que a Espanya se celebra l'1 de novembre, i el de l'Almudena, que programa Madrid per al dia 9 del mateix mes, juntament amb les festivitats que se celebren a França els dies 1 i 11 de novembre, augmentaran el nombre de visites al Principat, que aquests dies celebrarà la quarta edició d'una de les fites del comerç i el turisme més rellevants de l'any, l'Andorra Shopping Festival. Andorra Turisme calcula que, entre els ponts a Espanya i a França entraran al país uns 350.000 visitants. "Parlem d'un augment de visites d'un 2,4% en total, sumant el 5% més de turistes que esperem que vinguin i l'1,5% d'excursionistes", ha explicat aquest dijous el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku.

Budzaku considera l'Andorra Shopping Festival "un esdeveniment multicultural enfocat a la compra, però també a l'entreteniment". Per això s'ha buscat una temàtica que vertebri la cita, que enguany serà l''Aire'. 'Aires de noves tendències', com un dels lemes de la campanya, una decoració de globus als principals punts de comerç del país i bandes de música que actuaran els dos caps de setmana que dura l'esdeveniment.

Perquè el Shopping Festival sigui, com diu el seu nom, 'una festa', a més de la música i la decoració també es dinamitzarà l'estada dels vianants amb tallers relacionats amb la moda i la vestimenta. L'esdeveniment coincideix amb una altra cita propicia per al turisme, l'Andorra a Taula, que enguany ja té 33 restaurants confirmats.

Comptant els 238.000 euros de cada campanya publicitària, la d'Espanya i la de França, els 190.000 euros de despeses de l'esdeveniment i els 6.000 euros de la campanya interna, l'esdeveniment tindrà un cost total aproximat de 710.000 euros.

El Pla Estratègic per al comerç, al novembre

El Ministeri de Turisme i Comerç preveu llançar el Pla Estratègic de dinamització del sector comercial del Principat abans que acabi l'any. El ministre Francesc Camp ha assenyalat, aquest mateix dijous durant la presentació de l'Andorra Shopping Festival, que farà públic el nou Pla Estratègic durant la segona setmana de novembre, i ha afegit que serà un “pla ambiciós”.

stats