Publicitat
Publicitat

LA TRIA 'TECH'

De qui té por Microsoft? Les 7 empreses més temudes per la gran marca

El líder de la informàtica convencional reconeix explícitament quins són els grans noms d'internet que amenacen el seu futur

Quan la teva persona de confiança marxa de l'empresa, l'última cosa que vols és que se'n vagi a treballar a la competència. Per això, quan Steven Sinofsky va deixar a final de l'any passat Microsoft, on era president de la divisió Windows i responsable dels serveis d'internet, per cobrar la liquidació va haver de signar un contracte amb una clàusula que especifica en quines empreses no podrà treballar durant els 12 mesos següents.

Gràcies a les normes de la SEC (l'equivalent als EUA de la nostra CNMV), el document s'ha fet públic ara, i així hem pogut conèixer la llista dels competidors vedats a Sinofsky, que ve a ser la de les empreses que Microsoft considera que amenacen més el seu negoci. Són aquestes:

1. Amazon (comerç electrònic, contingut digital, emmagatzematge de dades, serveis d'internet)
2. Apple (sistemes operatius, dispositius, contingut digital)
3. EMC (emmagatzematge i seguretat de dades)
4. Facebook (publicitat digital, serveis d'internet)
5. Google (publicitat digital, sistemes operatius, serveis d'internet, contingut digital)
6. Oracle (bases de dades)
7. VMWare (virtualització de servidors i aplicacions)

Cadascuna d'aquestes firmes, totes amb seu als EUA, competeix amb Microsoft en un o més segments de mercat, i representen el desplaçament de la informàtica cap al núvol de la xarxa i l'accés a les dades mitjançant els dispositius mòbils. La llista resulta significativa perquè confirma en quins àmbits ha depositat Microsoft el seu futur: 

Bola extra: els clients més importants de Microsoft

Quan perds una peça clau de la teva organització, tampoc t'interessa que vagi explicant les teves misèries als qui et donen de menjar. Per això, el mateix contracte signat per Sinofsky especifica les empreses amb les quals no podrà posar-se en contacte de manera directa o indirecta, durant el mateix període d'un any, per incitar-les a interrompre la seva relació comercial amb Microsoft. És a dir, els clients que l'empresa més tem perdre. La llista conté 14 noms, tots fabricants de dispositius (ordinadors, 'smartphones') i de xips, i per tant els principals consumidors de llicències dels sistemes operatius Windows, el producte estrella de Microsoft del qual Sinofsky era el responsable.

1. Acer
2. Asus
3. Dell
4. HP
5, HTC
6. IBM
7. Intel
8. Lenovo
9. LG
10. Nokia
11. Qualcomm
12. Samsung
13. Sony
14. Toshiba

Postveritat

Etiquetes