01/03/2013

Perpètuament connectats

2 min

La meitat dels adults amb connexió a la xarxa estaran "perpètuament connectats" a finals del 2013. És un pronòstic de Forrester, una consultora en tecnologia de la informació. És a dir, allò que he anomenat consum continu de continguts serà, efectivament, continu, i es farà majoritàriament en aparells mòbils: telèfons, tauletes, ulleres, rellotges... Algunes empreses ja s'hi han posat. Citibank, per exemple, disposa d'una tecnologia mòbil que transforma qualsevol giny mòbil en un moneder o, encara millor, en un compte corrent portàtil. El banc pot enviar un missatge cada quart d'hora a cadascun dels clients del servei. Si tens el mòbil connectat dotze hores diàries, el banc et pot contactar 48 cops al dia. Sí, un infern. La cosa és que el Citi no ho fa, això. T'envia un sol missatge al dia en funció del teu perfil i d'altres dades dinàmiques, com ara on ets o l'hora del dia, de manera que aquell contacte generi bona sintonia i tingui altes probabilitats d'acabar en un consum i, per tant, en una comissió per al banc. Bé. Un altre cas. Krispy Kreme, una marca de dònuts, aprofita aquesta connexió perpètua a través d'una app anomenada Hot Light, que t'avisa quan passes a prop d'alguna botiga on serveixen els seus dònuts. Oi que és millor això que no pas un anunci indiscriminat que salta -i t'emprenya- mentre llegeixes al mòbil? ¿Els mèdia sabran aprofitar aquest catàleg colossal de possibilitats que obre la mobilitat, la connexió perpètua, el consum continu? Les marques informatives, especialment els diaris, tenen el prestigi per atreure l'atenció i ocupar el temps que la gent dedicarem a consumir continguts als nostres ginys mòbils. Caldrà que hi inverteixin amb paciència -prova, error; prova, error...-, no fos cas que, quan se n'adonin, el temps de les persones a les pantalles mòbils ja estigui ocupat pels bancs i els fabricants de dònuts.

stats