Política 21/03/2018

La web de Funció Pública reforçarà la promoció dels edictes de llocs de treball

En un futur la pàgina permetrà que la documentació necessària per presentar-se als concursos es pugui fer per via telemàtica

Ana
2 min
El consell de ministres celebrat aquest dimecres al matí sense utilitzar papers. / M. M. (ANA)

Andorra la VellaLa ministra de Funció Pública i Reforma de l’Administració, Eva Descarrega, ha anunciat aquest dimecres dues accions que van en la línia de modernitzar l’administració fomentant la seva digitalització. D’aquesta manera, ha destacat que s’ha modernitzat la web del ministeri de Funció Pública i Reforma de l’Administració (www.funciopublica.ad), on a partir d’ara seran molt més visibles els edictes per a la cobertura de places i ha afegit que en un futur això podria acabar derivant, fins i tot, en el fet que es pugui presentar la documentació de manera digital. L’altre anunci ha estat que el treball a través d’una plataforma digital, en la qual estan integrats els ministres, el secretari general, el cap de Govern i els membres del seu gabinet ha permès treballar de manera més àgil i estalviar paperassa. Així, ha concretat que des de principis d’any s’han estalviat 271.000 fulls de paper, i que en un any es pot estalviar l’equivalent a 100 arbres.

D’aquesta manera, la nova web de Funció Pública oferirà informació sobre l’actualitat del ministeri, l’organització interna i la legislació, una pestanya sota el títol ‘concursos públics’ que servirà per donar més publicitat als edictes i també hi haurà dades sobre la modernització de l’administració, el codi de conducta, la fe de vida i una bústia per atendre les demandes que puguin fer els ciutadans. Segons Descarrega, es donarà més “transparència i informació al ciutadà” sobre determinades dades, ja que ha manifestat que encara hi ha certs aspectes que es desconeixen.

De manera paral·lela, ha explicat, des de l’executiu s’ha posat en marxa una nova plataforma per al treball del consell de ministres que permet, per exemple, que tinguin a la seva disposició una agenda compartida, els punts que s’han d’aprovar en la següent sessió, que puguin compartir documents d’interès i que es puguin comunicar de manera interna. Els objectius, ha detallat, seran incrementar l’eficiència en l’ús dels recursos, reduir l’ús de paper i la durada del consell de ministres, ja que disposen de la informació abans de cada sessió i promoure les noves tecnologies a l’administració.

stats