L'Administració digital, al 2023

La digitalització de l'administració ha d'estar plenament en funcionament el 2023. En la reunió de cònsols celebrada a Ordino aquest dimarts, la ministra de Funció Pública i Reforma de l'Administració, Judith Pallarés, ha presentat als cònsols de les set parròquies el programa de transformació digital que pretén una digitalització i coordinació de totes les administracions públiques i parapúbliques. "L'objectiu d'aquesta transformació és la simplificació dels tràmits de cara al ciutadà", ha explicat el cònsol major d'Ordino, Josep Àngel Mortés.

La ministra ha presentat un programa de diferents fases d'implantació d'aquest procés, i actualment encara es troben en la primera fase que és la de preparació. Mortés ha comentat que després s'haurà de fer un diagnòstic de la situació i una captació de dades, i "a partir d'aquí es farà el disseny del full de ruta i l'execució de tota la tasca". Segons han explicat Mortés, juntament amb Olga Molné, la cònsol major de la Massana, que serà propera parròquia a organitzar la reunió, la idea és que a la llarga tot sigui digital i es vagi suprimint gradualment el paper. Es busca una interrelació entre administracions i parapúbliques, ha declarat Mortés, qui ha subratllat que en un futur, algú que vagi a qualsevol administració podrà fer qualsevol tràmit i digitalment es tindrà accés als documents o a les dades que s'hagin d'utilitzar.

D'altra banda, en la reunió també s'ha parlat de la proposició de modificació de la llei de finances comunals. Molné ha indicat que hi ha hagut diverses modificacions i el que es pretén és "unificar-ho tot en una llei la qual ja portem anys treballant-hi". En aquest sentit, ha afegit que un cop estigui validada per tots els comuns en les diferents sessions de consell de comú, ja es podrà entrar a tràmit parlamentari.