Serveis sociosanitaris a domicili, un centre caní i la personalització de vehicles; projectes guanyadors del Taller d'Emprenedors

Aquest dijous s'han entregat els premis 'Elevator Pitch' als millors plans d'empresa de la 18a edició, on s'hi han presentat quinze propostes

La seu d'Andbank ha estat escenari, aquest dijous al migdia, de l'acte de lliurament dels premis 'Elevator Pitch', en què hi han participat els alumnes del la 18a edició del Taller d'Emprenedors 2018. Enguany s'hi han presentat un total de quinze projectes, que es van donar a conèixer fa uns dies a l'Espai d'Innovació d'Andorra. Ara bé, les presentacions oficials dels plans d'empresa dels alumnes que han seguit el taller es faran entre aquest dijous i el proper dilluns.

La primera de les propostes premiades ha estat la de Benjamí Pardo, que ha impulsat una empresa de serveis sociosanitaris a domicili. El projecte es diu 'A prop teu' i és un nou paradigma d'atenció domiciliària. Pardo ha explicat que el primer tret diferencial és que es dirigeix a tothom, sigui quina sigui l'edat de les persones i el motiu pel qual necessiten l'assistència (incapacitat, invalidesa, suport...), ja que "la resta d'empreses que hi ha actualment a Andorra se centren en la gent gran". El segon tret diferenciador és que treballaran en cinc idiomes.

La segona proposta guardonada ha estat la de l'educadora canina Cristina Pitart, amb un projecte de centre caní on, a banda d'educar els gossos o solucionar els problemes que el propietari pugui tenir amb el seu animal de companyia, es vol ensenyar als amos a divertir-se amb el seu gos. És a dir, que educar l'animal no sigui una necessitat, ja que el gos o gossa ja hauria de ser un membre més de la família. Pitart espera que la seva idea pugui ser una realitat entre finals d'aquest any i principi del que ve. Ara està buscant un terreny on ubicar-se, ja que necessita un espai bastant gran.

El tercer dels projectes d'empresa premiats ha estat el de José Antonio Comba, que s'ha marcat el repte de fer arribar a Andorra el 'car wrapping', una moda en creixement als Estats Units que consisteix en personalitzar el canvi de colors dels vehicles mitjançant un vinil. Comba ha comentat que es tracta d'una solució més econòmica a la pintura tradicional i més variada, amb més colors, acabats i, fins i tot, dissenys personalitzats. La previsió d'aquest nou emprenedor és començar aquest estiu i veure si té sortida entre la ciutadania andorrana.

Malgrat que només s'hagin escollit tres guanyadors, el director de Gamma Management, Pere Montes de Oca, empresa que s'encarrega de les tutories del Taller d'Emprenedors, ha destacat la motivació i la implicació que hi ha hagut per part de tots els que han seguit el curs. "Hagués entregat el premi a tothom", ha dit Montes de Oca, que ha posat de manifest la valentia d'alguns per llançar-se a la piscina i tirar endavant el seu projecte, la qual cosa no és fàcil. A més, ha afegit que tot i que encara falten moltes eines, ja es parla de finançament i de crear una estructura específica per ajudar l'empresari.

El coordinador del Taller d'Emprenedors, Joan Gonfaus, ha agraït l'esforç de tots els participants, mentre que el sotsdirector general Banca País d'Andbank, Josep Maria Cabanes, en tant que entitat patrocinadora, ha posat de manifest que per crear una empresa "s'ha de ser valent" i que el suport addicional que ofereixen als nous emprenedors és tant a nivell econòmic com d'assessorament. Cabanes ha volgut recordar que la iniciativa va néixer el 1999, molt abans de la Llei d'inversió estrangera, la qual cosa demostra que a Andorra ja hi havia una clara política futurista de donar suport als nous empresaris.

El Taller d'Emprenedors és una iniciativa útil per crear noves oportunitats de negoci i d'ocupació i per ajudar a renovar el teixit empresarial del país. Aquesta 18a edició va començar al gener i finalitza aquest mes de juny. Les sessions han tingut lloc tots els dijous a la Universitat d'Andorra.

Etiquetes