Publicitat
Publicitat

Gérard Martínez assegura que per cada euro públic invertit en l'Ultra Trail hi ha una despesa de 14 euros

En l'edició del 2016, la cursa va rebre un finançament econòmic públic de 225.215 euros

Gérard Martínez ha volgut respondre al conseller general liberal Ferran Costa arran de les "nombroses reaccions" que han rebut per part dels voluntaris, dels membres de l'equip i d'alguns patrocinadors privats. Així, el responsable de l'Andorra Ultra Trail ha assegurat que el finançament públic de l'esdeveniment és una acció de patrocini i no una subvenció "com sembla interpretar el senyor Costa", de manera que "s'entén com una inversió que ha de retornar un rendiment". Considera que per valorar aquesta acció cal analitzar l'impacte d'aquesta acció i d'altres de similars, de manera que Martínez considera que la pregunta, tot i ser perfectament legítima, "no respon als criteris d'objectivitat" que han de prevaldre en la valoració de les polítiques públiques.

Martínez tampoc entén perquè la pregunta es limita a l'Andorra Ultra Trail i no es fa extensiva a d'altres esdeveniments esportius, culturals o de lleure com el Tour de França, el mundial de BTT, les copes del món d'esquí, el Cirque du Soleil, entre d'altres. També qüestiona perquè el conseller general no s'interessa per l'impacte mediàtic de l'esdeveniment ni per l'impacte econòmic, tant del que els corredors gasten al país com la part que recupera el Govern amb l'IGI o Andorra Telecom amb les connexions generades.

Per tot plegat, el responsable de l'Ultra Trail ha assegurat que posarà a disposició del Govern tots els elements objectius d'aquesta novena edició, però ha volgut fer públiques les xifres de l'edició 2016, que va rebre un finançament econòmic públic de 225.215 euros. En contrapartida, Martínez destaca que els corredors van gastar al país 3,2 milions d'euros (14,4 euros per cada euro públic invertit), i que el Govern va recaptar 175.888 euros (el 78% de l'aportació pública) en concepte d'IGI.

Gérard Martínez també ha detallat que pel que fa a la promoció internacional, es van fer 1,1 milions de connexions a Internet en 73 països, es van difondre imatges per 6 canals internacionals de televisió, i que es va tenir presència en 53 mitjans escrits de 9 països.