Publicitat
Publicitat

La UHA no descarta accions legals davant les pèrdues que ha provocat la crisi de l'aigua a Escaldes-Engordany

Volen tenir enllestida la valoració de les pèrdues en un màxim de set dies i serà un dels factors per determinar si es prenen accions legals

La Unió Hotelera d'Andorra ha mantingut aquest dimecres a la tarda una reunió amb els hotelers afectats pels talls d'aigua que van provocar les tempestes a Claror el 21 i el 31 de juliol, i han acordat enllestir la valoració de les pèrdues, no només pels clients que van marxar o van cancel·lar reserves, sinó també per les instal·lacions malmeses i els aliments que es van fer malbé, tant dels establiments hotelers com dels bars i restaurants. A més, un dels punts que ha generat més descontentament és la manca de comunicació que van patir els establiments per part del Comú d'Escaldes-Engordany, i l'impacte negatiu que la situació va provocar en la reputació dels hotels. 

Per aquest motiu, el sector exigirà un protocol de comunicació en cas d'emergències, per poder informar correctament els clients "tenint en compte que som un país turístic" i que "estem parlant d'una situació que es podria qualificar "d'emergència sanitària".

Julián ha afegit que no es descarta emprendre accions legals, una decisió que dependrà de les solucions que aporti el Comú. "Els hotelers no volen estar pendents del temps per si han de tancar o no, per tant volem solucions definitives, no temporals", ha assegurat. Els hotelers són conscients que va ser una situació fortuïta, però creuen que si s'haguessin pres mesures amb anterioritat l'afectació no hagués estat tan gran. "Que Escaldes només tingui un dipòsit d'aigua, sent la parròquia de l'aigua, fa una mica de riure", ha indicat. En aquest sentit, primer volen saber qui és el responsable, perquè "si l'empresa sabia que hi havia aquest risc, com és que a dia d'avui encara no hi ha un segon dipòsit?", es pregunta.

Les accions legals que es puguin prendre també dependran de la valoració econòmica de les pèrdues, que es vol tenir enllestida en un termini de set dies. Òscar Julián ha remarcat que s'han de comptabilitzar els clients que es van perdre, els que es van haver de desviar i els descomptes que es van haver de fer, però també les despeses per netejar i reparar les instal·lacions d'aigua dels establiments, com les bombes de subministrament, les peces dels sistemes de bugaderia que es van espatllar, i el menjar que es va fer malbé dels restaurants per la impossibilitat de poder-lo cuinar, tenint en compte que les càmeres estaven plenes per fer front als dies de Festa Major.