Societat 26/05/2016

100.000 turistes més durant aquest hivern

Pel que fa al pla estratègic del sector comercial, el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, ha indicat que "l'objectiu és tancar-lo al juny i començar a implementar les primeres accions de cara l'any 2017"

Ana
3 min
100.000 turistes més durant aquest hivern

Escaldes-EngordanyAndorra ha acollit durant aquest hivern un total d'1.273.826 turistes -persones que pernocten al país-, una xifra que suposa una variació positiva de 100.860 turistes respecte a l'hivern 2015 i, per tant, un increment del 8,6%. En relació als resultats obtinguts, el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, ha precisat, aquest dijous durant la presentació del tancament de la campanya d'hivern 2016 d'Andorra Turisme, que la previsió inicial era d'un 3,4% i en aquest sentit ha definit el creixement aconseguit com a "molt positiu". D'aquesta manera, a banda del treball de comunicació efectuat per Andorra Turisme, el ministre ha detallat que altres dels aspectes que han ajudat han estat el millorament dels mercats europeus, així com la tendència, originada arran els darrers atacs terroristes, de viatjar més cap al sud d'Europa. Així, Camp ha explicat que el creixement ha afavorit tant a les estacions d'esquí, que amb un augment respecte a l'hivern passat del 4,4% i un total de 2.447.112 dies d'esquí venuts, "han arribat a xifres de l'any 2003", com en la resta de serveis -Naturlàndia, Caldea i museus-, que també han crescut un 17%.

Pel que fa a les nacionalitats, els turistes espanyols han crescut un 4% -la previsió era d'un 3,7%-, mentre que el turista francès ha superat, per molt, les expectatives inicials, anant del 4,6% previst al 37% assolit finalment. Pel que fa al turisme rus, que novament ha encadenat una reducció d'un 6%, Camp ha lamentat que "veig difícil que la tendència canviï l'hivern que ve", però tot i això ha indicat que "l'objectiu és mantenir els 15.000 russos que ens han visitat enguany".

Quant a l'evolució d'arribada de turistes, Camp ha recalcat que "tots els mesos, excepte l'abril, han superat les previsions inicials" i malgrat que la reducció durant l'abril ha estat força més important que la prevista inicialment -un 32% respecte al 12,8% previst-, el ministre ha indicat que "s'ha compensat a bastament amb els turistes que han arribat durant el mes de març".

D'altra banda, Camp també ha aprofitat l'ocasió per recalcar que des del ministeri es treballa per atreure el turisme de classe mitjana i "aspirar cap a la classe mitjana-alta i alta" i en aquest sentit ha afegit que "en cap cas" es pretén oferir una modalitat de turisme 'low-cost'.

Per la seva banda, durant l'explicació de l'àmbit d'actuació de la campanya d'enguany, que s'ha centrat a Espanya, França, Portugal, Regne Unit, Irlanda, Bèlgica i Països Baixos, el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha detallat que el pressupost total destinat ha estat de 3,3 MEUR, dels quals gairebé un milió s'ha invertit en operadors turístics, dos milions s'han destinat al consumidor final i 250.000 euros s'han invertit en l'acord amb 'Ski Andorra'.

Per la seva banda, la directora de màrqueting d'Andorra Turisme, Noemí Pedra, ha destacat, entre les diferents accions efectuades durant la present campanya, l''Andorra Winter Guest', projecte iniciat enguany com a prova pilot en què s'ha convidat a diferents personalitats públiques de França per tal que fessin difusió de la seva experiència al Principat a través de les seves xarxes socials.

El pla estratègic del sector comercial, a partir del 2017

Durant la presentació del tancament de la campanya d'hivern 2016 d'Andorra Turisme, el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, ha confirmat que un cop acabada la fase de diagnòstic del sector, "ja s'està treballant en les diferents accions que inclourà el pla estratègic del sector comercial". D'aquesta manera, Camp ha indicat que "l'objectiu és tancar-lo al juny i començar a implementar les primeres accions de cara l'any 2017". Amb tot, Camp ha assegurat que es tracta d'un pla ambiciós, ja que "cada zona és un sector comercial per si sola" i, per tant, "de ben segur, algunes de les mesures s'allargaran més enllà d'aquesta legislatura".

En relació a la divergència d'opinions envers les dades recollides per part d'Andorra Turisme i les associacions de comerciants, Camp ha comentat que "no ens amaguem i som conscients que les vendes no són com abans i el sector comercial és el que més està patint la crisi", però ha precisat que "si mirem les dades d'obertura de negocis i nombre de treballadors, aquest any ja es comencen a donar xifres positives".

stats