L’engany del nombre de fans

Des del meu punt de vista és bastant ingenu creure's aquesta dada com a indicador de la qualitat d'un perfil i, a més, justificar-la.

Encara hi ha moltes persones i ‘professionals’ que insisteixen molt en la importància del nombre de 'fans' o seguidors a les xarxes socials. És obvi que és una dada important, però no ho és tot. Des del meu punt de vista és bastant ingenu creure's aquesta dada com a indicador de la qualitat d'un perfil, i a més, justificar-la.

El creixement de fans no té sentit si aquests no generen ‘engagement’ (interacció), no contesten preguntes, ni participen en sorteigs, ni a concursos, és a dir: no hi ha retorn real, no hi ha comunicació, no hi ha res darrere.

On és l'errada llavors? Per què les nostres publicacions no tenen èxit? És lògic compartir coses sobre els teus productes o marca, però cal ‘mimar’ els clients amb informació que sigui d'utilitat, que cridi l'atenció i que aporti alguna cosa valuosa al seu dia a dia. El que diguis o comparteixis ha de generar identificació, i que se sentin com a ‘casa’ quan estan dins del teu perfil.

S'han de despertar les emocions creant publicacions personalitzades en relació al sector de mercat i que toquin aquesta ‘fibra sensible’ que tots tenim, ja que un cop et guanyes el seu cor, també et guanyes el seu ‘feed’ de notícies. És això precisament el que permet a una marca explicar la seva història, tornar-se més humana. La clau és aconseguir que als fans els agradi el contingut, i sobretot que sentin orgull de voler compartir-lo, ja sigui perquè els representa, perquè els és útil o perquè simplement els hi agrada.