El troncomòbil dels Picapedra

El desgast dels quatre anys de Govern i la reaparició dels liberals han convertit el que havia de ser un passeig triomfal de DA en un "d'una manera o altra presentarem llistes a totes les parròquies"

Demòcrates per Andorra ha passat, en quatre anys, de la piconadora uniformitzadora i anivelladora d'últim model i amb tota la tecnologia, a tractar de fer moure la vella que hi ha al costat de la porta de l’antiga plaça de toros d’Andorra la Vella fabricada per l'empresa Luis Grasset.

Toni Martí, que amb 22 consellers generals va entrar al Govern com el general Leclerc amb la segona divisió blindada a París al final de la Segona Guerra Mundial, es deu haver sentit, els últims dies, com Luis Moya, el copilot de Carlos Sainz, que després de l'avaria  del cotxe, a pocs metres de l'arribada del ral·li d’Anglaterra, el 1998 cridava desesperat: "intenta arrancar-lo per Déu".

L'objectiu és arribar a les eleccions generals de l'1 de març ni que sigui en autoestop. El desgast de quatre anys de Govern amb l’IRPF, les unions civils i els funcionaris, i la reaparició dels liberals amb el suport d'Unió Laurediana a Sant Julià de Lòria i de la major part dels partidaris de Ciutadans Compromesos a la Massana i la presentació de Josep Pintat com a cap de llista a la nacional han convertit el que havia de ser un passeig triomfal en un "d'una manera o altra presentarem llistes a totes les parròquies". A oferir càrrecs a tort i a dret, a l'aparició d'herois disposats al sacrifici com Ventura Espot a Ordino, a buscar aliats com Rosa Ferrer a Andorra la Vella i a intentar trobar revulsius sota les pedres encara que siguin les d'una excavació arqueològica.

Per salvar els mobles no han dubtat en intentar posar en marxa la piconadora de la vella plaça de toros per poder presentar-se el proper dijous, dia límit del lliurament de candidatures  amb un vehicle similar al que van iniciar la legislatura. El problema és que quatre cercles enllaçats del Perkins Diesel, que donen energia a la màquina, potser estan rovellats i no s'engega. Aleshores hauran de fer servir el troncomòbil dels Picapedra. Funciona amb el moviment dels peus dels passatgers i la certesa que és preferible arribar justet que quedar-se en pana pel camí.