Societat 30/07/2017

Pla de mobilitat per fer el trànsit més fluid

El Govern treurà a concurs, durant el mes de setembre, la redacció d'un estudi sobre la vall central

Ana
2 min
El cap d'àrea de Mobilitat, Jaume Bonell. / M. T. (ANA)

Andorra la VellaLa recuperació econòmica, a banda de tots els beneficis que aporta al país, també ha provocat un increment del trànsit, que en moments puntuals, quan se superen els 900 vehicles per hora, fa que la xarxa viària arribi prop de la saturació. Aquest increment ja es va començar a notar el 2016, i es confirma aquest any, amb un augment del 7% dels vehicles, tal com ha explicat a l'ANA el cap d'àrea de Mobilitat, Jaume Bonell.

Per millorar la fluïdesa del trànsit de les parròquies centrals i dels accessos cap a la vall del Nord i la d'Orient, el Govern treurà a concurs, durant el mes de setembre, la redacció d'un pla de mobilitat de la vall central, que es preveu que estigui enllestit el 2018 i que pugui orientar-los a l'hora de prendre decisions per ajudar a pacificar el trànsit. En aquest sentit, es combinaran obres de millora o canvis en els sentits dels carrers amb l'impuls de polítiques per potenciar l'ús de la bicicleta, el transport públic o els vehicles elèctrics.

El carrer de Sant Antoni, clau en l'estudi de mobilitat

Un dels carrers més transitats és el de la Unió, ja que s'ha convertit en la via d'accés cap a les parròquies de les valls del Nord, a través del túnel del Pont Pla. Entre les mesures que s'estudien per millorar el trànsit en aquest punt hi ha la de desviar els vehicles que es dirigeixin cap a la Massana a través del túnel de les Dos Valires, des de sempre molt infrautilitzat.

Un altre dels elements clau serà la continuació del carrer Sant Antoni fins a la carretera de l'Obac. Bonell ha indicat que aquest nou vial permetrà que s'utilitzi més l'avinguda del Fener, i que fent alguns canvis, els vehicles que provinguin de la rotonda de la Dama de Gel puguin tenir una alternativa per accedir a la carretera de l'Obac.

El nou tram de carrer podrà tenir dues direccions, tot i que l'enllaç amb la carretera de l'Obac no es farà amb una rotonda, de manera que només s'hi podrà accedir venint d'Encamp. Segons Bonell, es tracta d'un "carrer clau" que ha de ser inclòs en el pla de mobilitat, per valorar globalment els canvis que caldrà fer dels sentits de circulació. Una de les possibilitats que es podrien tirar endavant, segons el responsable de Mobilitat, seria fer un gran sentit únic a tot el nucli de les parròquies centrals, crear una gran via de circumval·lació aprofitant certs carrers estratègics, i fer rotacions de trànsit, fugint del model de trànsit quadriculat que hi ha avui en dia.

stats