Publicitat
Publicitat

Vuit minuts caient i cap avís dels pilots: què li ha passat a l'avió de Germanwings?

La tripulació no ha emès cap senyal d'emergència, contràriament al que s'ha dit al principi. El govern francès i la companyia no descarten cap hipòtesi

A mesura que passen les hores van emergint detalls sobre els circumstàncies de l'accident de l'avió que volava de Barcelona a Düsseldorf aquest matí. El govern francès i la companyia Germanwings no descarten cap hipòtesi.

1. No feia mal temps. En el moment de l'accident, no hi havia problemes meteorològics. "El cel ha estat totalment clar durant tot el matí i el vent era molt feble", han explicat els serveis meteorològics francesos.

2. La gendarmeria descarta una explosió a l'aire. Segons els investigadors de la gendarmeria que han pogut arribar al lloc de l'accident, una gran part de les restes de l'aparell són al mateix lloc, cosa que porta a descartar una explosió durant el vol. Abans de tocar terra l'avió estava sencer, asseguren els investigadors, i apunten a la hipòtesi d'un problema tècnic.

3. L'aparell ha fet un descens brusc de 38.300 a 6.000 peus, en vuit minuts. El ritme del descens és compatible amb un intent d'aterratge forçós.

4. No hi ha hagut cap senyal d'emergència. Contràriament al que ha afirmat el ministre francès de Transports, Alain Vidalies, aquest dimecres al matí, la tripulació de l'aparell no ha emès cap senyal d'emergència, segons ha indicat a l'Agència France Presse la direcció general d'aviació civil. "La tripulació no ha emès cap 'mayday'. És el control aeri qui ha declarat l'emergència en no poder contactar amb la cabina"."Alguna cosa greu i imprevista deu haver passat a l'aparell", explica a l'ARA Jean Claude Buck, pilot d'Air France i membre de l'Acadèmia de l'Aire i l'Espai de França. "Quan hi ha un problema, el pilot envia un senyal especial als controladors que indica una situació de perill en les pantalles del radar perquè es pugui seguir l'aparell i allunyar-ne els altres avions. I això és molt ràpid. La pregunta és per què no han pogut enviar aquest senyal", apunta el pilot.

5. No se sap si el pilot ha perdut el control. Germanwings no ha pogut confirmar si el problema que ha patit l'aparell va fer que el pilot en perdés el control o si el que ha fet és intentar aterrar en un lloc segur. Germanwings ha dit que l'avió havia superat l'últim control mecànic rutinari ahir mateix i que el 2013 va ser sotmès a una revisió completa.

6. El govern francès no descarta la pista terrorista. Tot i que no la considera "la prioritària", el ministeri de l'Interior del país on ha caigut l'avió admet que és una línia d'investigació que no es pot donar per tancada.