Publicitat
Publicitat

La fiscalia francesa imputa al xofer de l'autocar accidentat a Lilla

Presentarà càrrecs per "ferides involuntàries". Tretze joves bascos continuen ingressats. Els sis més greus estan "estabilitzats" i ja no es tem per la seva vida

La fiscalia francesa presentarà càrrecs per "ferides involuntàries" contra el xofer de l'autocar accidentat diumenge a Lilla, al nord de França.

El conductor, que va donar negatiu en els tests d'alcoholèmia i estupefaents, ha passat les últimes hores a la comissaria on ha prestat declaració i ha admès que es va refiar del GPS sense prestar prou atenció a la carretera on hi havia senyalitzat un pont d'altura limitada.

El codi penal francès descriu el delicte com a lesions a tercers provocades per " manca de destresa, imprudència, falta d'atenció, negligència o omissió de la deguda atenció a una obligació de seguretat o de prudència".

Si les víctimes queden inhabilitades per treballar durant menys de tres mesos, la pena és una multa de fins a 1.500 euros i si les lesions impedeixen que faci la seva activitat laboral més temps, la sanció pot arribar als dos anys de presó i 30.000 euros de multa.

L'ambaixador d'Espanya a França, ha assegurat que el conductor està " molt traumatitzat" i ha lamentat que el pas " no tenia la senyalització suficient".

Tretxe joves, encara a l'hospital

Tretze joves bascos continuen hospitalitzats de resultes de l' accident de l'autocar on viatjaven a Lilla, al nord de França. Sis estan greus però "estabilitzats" i ja no es tem per la vida de cap d'ells.

Els passatgers que va quedar il·lesos tornaran avui cap a Euskadi, el seu lloc de procedència, en avió des de París.

A l'autocar hi viatjaven 59 persones (53 estudiants bascos, 4 acompanyants i 2 xofers) de les quals 34 van requerir atenció hospitalària.

El vehicle, encastat

L'autocar, de 3,70 metres d'altura, es va encastar sota un pont molt baix, d'una altura limitada a 2,60 metres, la matinada de diumenge.

L'altura limitada està marcada amb diferents senyals de trànsit, però no és el primer cop que un vehicle s'encasta en el punt de l'accident.