Economia 29/11/2017

Tres certificacions internacionals per a Andorra Telecom

Tenen a veure amb l'atenció als clients, la protecció del medi ambient i la seguretat dels treballadors

Ana
2 min
L'edifici Nexus d'Andorra Telecom. / Arxiu ANA

Andorra la VellaAndorra Telecom ha obtingut tres certificacions internacionals que avalen les polítiques desenvolupades per l’operadora de telecomunicacions en la millora de l’experiència del client i l’eficiència dels processos.

La primera de les certificacions obtinguda és la ISO 9001, el màxim referent en matèria de qualitat, que no només reconeix els processos interns i la satisfacció del client, sinó que dona eines per a la millora contínua, tal com informen des de la companyia. El director general, Jordi Nadal, ha considerat que aquesta certificació comporta molts beneficis per a la companyia ja que "reconeix l’eficiència de l’organització i les relacions tant amb els clients com amb els proveïdors", alhora que els "obliga a estar en permanent atenció per implementar solucions als punts de millora que l’avaluació continua permet detectar".

El seguiment d’uns criteris estrictes de qualitat atorga un segell imprescindible per dur a terme el procés de diversificació i la internacionalització de l’activitat, afegeixen. "Les grans companyies prioritzen a l'hora de contractar proveïdors o 'partners' aquelles empreses amb certificacions, unes certificacions que avalen la seva competitivitat i posicionament en el mercat”, ha apuntat Nadal.

Altres reptes de la companyia són la salut i seguretat dels seus treballadors, i externs, així com el respecte a l’entorn i el medi ambient en la seva activitat. La norma ISO 14001 és la única que permet certificar les polítiques de protecció al medi ambient. Per a la seva obtenció, Andorra Telecom, ha desenvolupat un pla de maneig ambiental que inclou els objectius, les fites i els procediments per aconseguir-les i la definició de responsabilitats la formació del personal entre d’altres mesures.

Pel que fa a la seguretat dels treballadors de l’empresa i empreses externes que hi col·laboren el compliment de la norma OHSAS 18001 certifica les polítiques d’Andorra Telecom per reduir al màxim els accidents d’empresa o malalties associades a l’activitat professional. Aquestes certificacions se sumen a l’obtinguda l’any passat al voltant de les directives de seguretat i de protecció de la informació. Andorra Telecom va obtenir la Certificació de Gestió de Seguretat de la Informació d’AENOR, basada en la Norma ISO 27001.

stats