Progressistes-SDP proposa elaborar un pla integral de mobilitat per solucionar les cues

Roig defensa potenciar un transport públic net i de qualitat, i establir mesures com la seva gratuïtat per promocionar el seu ús

"Andorra pateix un greu problema amb el tema de les cues, la circulació i el servei públic que, a més a més, s'agreuja". Amb aquestes paraules el cap de llista nacional de Progressistes-SDP, Josep Roig, ha definit aquest dimarts la situació actual del Principat, sobretot els caps de setmana, quant a les llargues cues que es produeixen tant d'entrada com de sortida del país habitualment. "Cal afrontar de manera urgent aquest problema" i part de la solució "passa inevitablement per promoure l'obra pública" necessària per evitar els embussos de circulació "que generen molèsties als residents del país i una gran pol·lució", ha afirmat Roig. És per aquest motiu que el cap de llista ha proposat l'elaboració d'un pla integral de mobilitat que "posi solució a curt i mitjà termini" al problema de les cues a Andorra.

En aquest sentit, Roig ha manifestat que una de les solucions depèn de potenciar un transport públic net i de qualitat i establir les mesures necessàries perquè la població en faci ús. "Ens hauríem de plantejar la gratuïtat d'aquest servei" i això ajudaria al fet que el seu cost no sigui un impediment per agafar-lo. Algunes d'aquestes mesures, segons Roig, implicarien plantejar-se el tancament per a la resta de vehicles del carril bus "per garantir la regularitat i rapidesa del servei públic" i, a més a més, plantejar-se la construcció d'aparcaments a les entrades i sortides del país perquè els visitants hi puguin estacionar els seus vehicles.

Tot i que el Govern ha actuat en aquest sentit, Roig ha destacat que "DA s'ha bellugat tard i malament". És el cas del darrer "desencert" de la prova pilot a la Massana, "que no calia ser un expert per determinar que el projecte seria un autèntic desastre", ha definit. En aquest sentit, la proposta de Progressistes-SDP implica marcar com a prioritat l'execució del desviament de la Massana, "que al nostre entendre és l'única opció viable".

El cap de llista també ha estat crític amb el vial de Sant Julià de Lòria, on ha destacat que no és una desviació de la parròquia, sinó un element que ha de permetre ampliar el seu terreny urbanístic. Per tant, la formació ha proposat donar prioritat a l'enllestiment del desviament de Sant Julià des del túnel de la Tàpia fins a la borda Sabaté. A més, Roig ha indicat que el problema de trànsit a la parròquia també resideix a la duana, "què és un coll d'ampolla", en el qual acaben confluint una via tant d'accés sud com nord. Aquesta problemàtica "només es pot solucionar mitjançant les corresponents gestions amb el govern espanyol".

Per últim, Roig també s'ha referit a les problemàtiques en la circulació al Pas de la Casa i ha informat que estan disposats a estudiar un projecte d'enllaç entre Porta i la població encampadana amb un metro. Un projecte "força interessant en termes ecològics". 

Bartumeu desmenteix Gili

Pel que fa a les declaracions d'aquest dimarts de la consellera general del PS, Rosa Gili, on ha afirmat que el vot judicial que s'emet a la Batllia es pot canviar un cop introduït dins de l'urna, el president d'SDP, Jaume Bartumeu, ha declarat que aquest fet "és contrari a tota normativa legal" i ha defensat que "si puc pensar que m'he equivocat" a l'hora de fer el vot, "doncs ja ho he fet".

Sobre la demanda del PS i L'A al secretari general del Govern, Jordi Casadevall, per demanar que es "garanteixi la custòdia efectiva de les urnes situades a la Batllia", Bartumeu ha argumentat que aquest vot judicial està "treballat i elaborat" i hi ha "una normativa que el protegeix". Per tant, ha indicat que des de la formació mai s'ha dubtat de la custòdia que fa la Batllia i ha definit com a "lamentable" que s'hagi fet aquesta insinuació.